Extra årsmöte 2018

i Kronprinsesse Märthas Kirke onsdagen den 11 april 2018 kl 19.00

Stadgeenliga förhandlingar och rapporter för verksamhetsåret 2017

Förslag till Föredragningslista

1. Fastställande av röstlängd för mötet.
  2. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt i och i enlighet med stadgarna.
  3.   Fastställande av föredragningslista.
  4.   Val av ordförande och sekreterare för mötet.
  5.  a) Val av två protokolljusterare och rösträknare. b                                                                                                                                                   b) Behandling av styrelsens förslag till nya stadgar. Godkända vid årsmötet den 8 mars 2018.
  6. a) Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret.                                                                                                                   b) Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret.                                                            7.  Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets- /räkenskapsåret                                                     8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid som revisionen avser.                                                                                                9. Fastställande av medlemsavgifter.                                                                                                                                                          10. Fastställande av verksamhetsplan för verksamhetsåret och  behandling av budget för det kommande räkenskapsåret.
  1. Behandling av styrelsens förslag till nya stadgar och inkomna motioner.
  2. Fastställande av antalet styrelseledamöter och suppleanter i styrelsen.
  3. Val av:                                                                                                                                                                                                                                             a)  Föreningens ordförande för en tid av ett år                                                                                                                                                               b)  Halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två år,
  4.       c) Det antal suppleanter som årsmötet finner lämpligt med för dem fastställd turordning för en tid av ett år,
  5.       d)  En revisor för en tid av ett år samt en suppleant för ett år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta,
  6.       e)  Två ledamöter i valberedningen för en tid av ett år, av vilka en skall vara sammankallande.
  7.       f)  Övriga befattningshavare som styrelse eller årsmöte finner lämpligt.                                                                                                    14.Övriga frågor.
  8. 15.  Avslutning.                           Anmäl dig till H-S  Korshavn,  telefon 08-86 58 58, e-mail: hskorshavn@gmail.com senast den 9 april.

Efter årsmötet VÅRKÄNSLOR— med sång av Solveig Fahringer och musik av Karl-Otto Hagen-Olsen.

Servering                                                      Fri entré

OBS!

Valberedningens förslag till ordförande samt 4 ledamöter till styrelsen,  revisorer och valberedning:

Styrelse:  Håkon-Stein Korshavn, ordförande, 1 år,  Gunvor Kellberg 1 år, Per Qvenild, 1 år, Inger Mörtstedt 2 år, Hélène Hanæus 2 år.

Revisorer: Björn Brännström,ordinarie, sammankallande, omval 1 år, Svein Driveklepp, suppleant, omval 1 år.

Valberedning till nästa mandatperiod: Eva Tarselius-Hallgren , Jostein Knutsen, sammankallande.

Stockholm 2018-04-04